METODOLOGIA
ARAZO
ETA EGOERETAN OINARRITUTAKO METODOLOGIA
Irakasgaian
erabiltzen den metodología kaso eta arazoen ebazpenean eta ikerketa ekintzan
oinarrituta dago. Ikus
daitekenez, hezkuntza edo gizarte egoera aurkeztu eta ulertu ondoren, ikasleek
edo ikasle taldeek urrats hauek landu behar dituzte kasoari irtenbidea emateko.
METODOLOGIA AUTOEBALUATZEKO/HOBETZEKO TRESNA
IKASLEA(K)…(banaka
edo taldeka)
|
EZ
|
¿?
|
BAI
|
A.-EZAGUTZAK-EDUKIAK-GAIAK
|
|||
1.-Landu dituen gaiak bizitzan
erabilgarriak dira
|
|||
2.-Landu duen gaia erreala eta
praktikoa da
|
|||
3.-Edukiak ongi egituratu ditu
|
|||
4.-Bere lana planifikatu du
|
|||
5.-Ikasgaiaren ezagutza minimoak
ziurtatu ditu
|
|||
B.-EGOERA-ARAZOA
|
|||
6.-Egoera praktiko batetik
abiatzen da eta teoria ondoren lantzen du
|
|||
7.-Proiektu bat landu du
|
|||
8.-Arazoa edo egoera ongi ulertu
eta mugatzen du
|
|||
9.-Gizarte arazo eta egoerak
aztertzen ditu
|
|||
C.-INFORMAZIOA BILATU-KUDEATU
|
|||
10.-Arakatu-ikertu egin du
|
|||
11.-Informazioa
bilatu eta kudeatu du (lan teknikak, ohiturak...)
|
|||
12.-Hipotesiak planteatu
ditu/Galderak planteatu ditu
|
|||
13.-Aurkikuntza autonomoa eta
taldeka burutu du
|
|||
14.-IKT erabili ditu
|
|||
D.-INFORMAZIOA APLIKATU ETA
ERABAKIAK HARTU
|
|||
12.-Heuristika landu du. Arazoak
ebazteko teknikak-prozedurak landu ditu
|
|||
13.-Erabakiak
argudiatuz hartu ditu
|
|||
14.-Informazioa
eta emaitzak frogatu-konprobatu ditu
|
|||
15.-Arazoak
eta egoerak ebatzi ditu
|
|||
16.-Ikerketarako-arakatzeko
jarrera landu du
|
|||
E.-TXOSTENAK
EGIN ETA AZALDU
|
|||
17.-Informazioa
komunikatu du, azalpenak egin ditu
|
|||
18.-Informazioa
ekoiztu du (produkzioa)
|
|||
19.-Argudiatu
eta justifikatu ditu bere planteamenduak
|
|||
20.-Ikasitakoaren
transferentzia egin du
|
|||
21.-Arrakasta
lanean denok lortu dute
|
|||
F.-IKASTEN
IKASI-AUTORREGULAZIOA
|
|||
22.-Ikasteko
prozesuaren hausnarketa egin du
|
|||
23.-Ikasteko bere metodo propioa
landu du
|
|||
24.-Ikasitakoaren autorregulazioa
egin du: Akatsak aztertu, onartu eta hobetu ditu.
|
|||
25.-Ikasitakoa korregulazioa egin
du
|
|||
26.-Ikasleak, irakasleekin batera
autorregulazioa eta korregulazioa egin du
|
|||
G.-KONPETENTZIA EMOZIONALAK
|
|||
27.-Arazoak ebazteko konfidantza
lortu du
|
|||
28.-Lorpen motibazioa eta
autoestimua landu du
|
|||
OHARRAK: Irakaslearen
autorregulazioa eta irakasleen arteko korregulazioa nola egin da?
|
IKASLEA(K)…(banaka
edo taldeka)
|
EZ
|
¿?
|
BAI
|
A.-EZAGUTZAK-EDUKIAK-GAIAK
| |||
1.-Landu dituen gaiak bizitzan
erabilgarriak dira
| |||
2.-Landu duen gaia erreala eta
praktikoa da
| |||
3.-Edukiak ongi egituratu ditu
| |||
4.-Bere lana planifikatu du
| |||
5.-Ikasgaiaren ezagutza minimoak
ziurtatu ditu
| |||
B.-EGOERA-ARAZOA
| |||
6.-Egoera praktiko batetik
abiatzen da eta teoria ondoren lantzen du
| |||
7.-Proiektu bat landu du
| |||
8.-Arazoa edo egoera ongi ulertu
eta mugatzen du
| |||
9.-Gizarte arazo eta egoerak
aztertzen ditu
| |||
C.-INFORMAZIOA BILATU-KUDEATU
| |||
10.-Arakatu-ikertu egin du
| |||
11.-Informazioa
bilatu eta kudeatu du (lan teknikak, ohiturak...)
| |||
12.-Hipotesiak planteatu
ditu/Galderak planteatu ditu
| |||
13.-Aurkikuntza autonomoa eta
taldeka burutu du
| |||
14.-IKT erabili ditu
| |||
D.-INFORMAZIOA APLIKATU ETA
ERABAKIAK HARTU
| |||
12.-Heuristika landu du. Arazoak
ebazteko teknikak-prozedurak landu ditu
| |||
13.-Erabakiak
argudiatuz hartu ditu
| |||
14.-Informazioa
eta emaitzak frogatu-konprobatu ditu
| |||
15.-Arazoak
eta egoerak ebatzi ditu
| |||
16.-Ikerketarako-arakatzeko
jarrera landu du
| |||
E.-TXOSTENAK
EGIN ETA AZALDU
| |||
17.-Informazioa
komunikatu du, azalpenak egin ditu
| |||
18.-Informazioa
ekoiztu du (produkzioa)
| |||
19.-Argudiatu
eta justifikatu ditu bere planteamenduak
| |||
20.-Ikasitakoaren
transferentzia egin du
| |||
21.-Arrakasta
lanean denok lortu dute
| |||
F.-IKASTEN
IKASI-AUTORREGULAZIOA
| |||
22.-Ikasteko
prozesuaren hausnarketa egin du
| |||
23.-Ikasteko bere metodo propioa
landu du
| |||
24.-Ikasitakoaren autorregulazioa
egin du: Akatsak aztertu, onartu eta hobetu ditu.
| |||
25.-Ikasitakoa korregulazioa egin
du
| |||
26.-Ikasleak, irakasleekin batera
autorregulazioa eta korregulazioa egin du
| |||
G.-KONPETENTZIA EMOZIONALAK
| |||
27.-Arazoak ebazteko konfidantza
lortu du
| |||
28.-Lorpen motibazioa eta
autoestimua landu du
| |||
OHARRAK: Irakaslearen
autorregulazioa eta irakasleen arteko korregulazioa nola egin da?
|
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina