METODOLOGIA

ARAZO ETA EGOERETAN OINARRITUTAKO METODOLOGIA

Irakasgaian erabiltzen den metodología kaso eta arazoen ebazpenean eta ikerketa ekintzan oinarrituta dago. Ikus daitekenez, hezkuntza edo gizarte egoera aurkeztu eta ulertu ondoren, ikasleek edo ikasle taldeek urrats hauek landu behar dituzte kasoari irtenbidea emateko.

Ikaskuntza ziklo honetan, ikasleak talde lana egin bhar du, hipotesiak eta galderak planteatu, informazioa aurkitu, erabakiak hartu, arazoak ebatzi, lana aurkeztu (ahoz, Idatziz)…Lan guzti horiek portafolio batean gordeko dira eta agiri honen edukia ebaluatuko da. Azken urratsan metakognizio prozesuak ere lantzen dira (Ikasten Ikasi). Irakaskuntza-ikaskuntza prozesu guztian zehar, irakasleak rol ezberdinak garatuko ditu: Informazioa aurkeztu, taldeen ikaskunta prosesua baloratu, ikasleen orientazioa…

 
ABP BERTSIO LABURRA
Arazoetan oinarritutako metodologiaren bertsio laburra ere erabiliko da zenbait egoeretan. Diapositiban ikus daitekenez, egoerari aurre egiteko informazio bilatu eta kudeatu egiten da, azkenean, erabakiak hartzeko. 

Txostenaren aurkezpena eta autorregulazio prozesuak (ikasten kasi) berdin mantentzen dira. Azkenik, Prozesu guztian zehar, eta zeharka, konpetentzia emozionalak lantzen dira talde lana aprobetxatuz. 

Prozesu metodologikoa osatzeko, beheko diapositiban azalten diren jarduerak ere landu daitezke. Ikus daitekenez, jarduera gehienetan, ikaslearen aktibotasuna ikaskuntza prozesuan bilatzen da.

              
                             
                    METODOLOGIA AUTOEBALUATZEKO/HOBETZEKO TRESNA
IKASLEA(K)…(banaka edo taldeka)
EZ
¿?
BAI
A.-EZAGUTZAK-EDUKIAK-GAIAK
1.-Landu dituen gaiak bizitzan erabilgarriak dira
2.-Landu duen gaia erreala eta praktikoa da
3.-Edukiak ongi egituratu ditu
4.-Bere lana planifikatu du
5.-Ikasgaiaren ezagutza minimoak ziurtatu ditu
B.-EGOERA-ARAZOA
6.-Egoera praktiko batetik abiatzen da eta teoria ondoren lantzen du
7.-Proiektu bat landu du
8.-Arazoa edo egoera ongi ulertu eta mugatzen du
9.-Gizarte arazo eta egoerak aztertzen ditu
C.-INFORMAZIOA BILATU-KUDEATU
10.-Arakatu-ikertu egin du
11.-Informazioa bilatu eta kudeatu du (lan teknikak, ohiturak...)
12.-Hipotesiak planteatu ditu/Galderak planteatu ditu
13.-Aurkikuntza autonomoa eta taldeka burutu du
14.-IKT erabili ditu
D.-INFORMAZIOA APLIKATU ETA ERABAKIAK HARTU
12.-Heuristika landu du. Arazoak ebazteko teknikak-prozedurak landu ditu
13.-Erabakiak argudiatuz hartu ditu
14.-Informazioa eta emaitzak frogatu-konprobatu ditu
15.-Arazoak eta egoerak ebatzi ditu
16.-Ikerketarako-arakatzeko jarrera landu du
E.-TXOSTENAK EGIN ETA AZALDU
17.-Informazioa komunikatu du, azalpenak egin ditu
18.-Informazioa ekoiztu du (produkzioa)
19.-Argudiatu eta justifikatu ditu bere planteamenduak
20.-Ikasitakoaren transferentzia egin du
21.-Arrakasta lanean denok lortu dute
F.-IKASTEN IKASI-AUTORREGULAZIOA
22.-Ikasteko prozesuaren hausnarketa egin du
23.-Ikasteko bere metodo propioa landu du
24.-Ikasitakoaren autorregulazioa egin du: Akatsak aztertu, onartu eta hobetu ditu.
25.-Ikasitakoa korregulazioa egin du
26.-Ikasleak, irakasleekin batera autorregulazioa eta korregulazioa egin du
G.-KONPETENTZIA EMOZIONALAK
27.-Arazoak ebazteko konfidantza lortu du
28.-Lorpen motibazioa eta autoestimua landu du
OHARRAK: Irakaslearen autorregulazioa eta irakasleen arteko korregulazioa nola egin da?
IKASLEA(K)…(banaka edo taldeka)
EZ
¿?
BAI
A.-EZAGUTZAK-EDUKIAK-GAIAK
1.-Landu dituen gaiak bizitzan erabilgarriak dira
2.-Landu duen gaia erreala eta praktikoa da
3.-Edukiak ongi egituratu ditu
4.-Bere lana planifikatu du
5.-Ikasgaiaren ezagutza minimoak ziurtatu ditu
B.-EGOERA-ARAZOA
6.-Egoera praktiko batetik abiatzen da eta teoria ondoren lantzen du
7.-Proiektu bat landu du
8.-Arazoa edo egoera ongi ulertu eta mugatzen du
9.-Gizarte arazo eta egoerak aztertzen ditu
C.-INFORMAZIOA BILATU-KUDEATU
10.-Arakatu-ikertu egin du
11.-Informazioa bilatu eta kudeatu du (lan teknikak, ohiturak...)
12.-Hipotesiak planteatu ditu/Galderak planteatu ditu
13.-Aurkikuntza autonomoa eta taldeka burutu du
14.-IKT erabili ditu
D.-INFORMAZIOA APLIKATU ETA ERABAKIAK HARTU
12.-Heuristika landu du. Arazoak ebazteko teknikak-prozedurak landu ditu
13.-Erabakiak argudiatuz hartu ditu
14.-Informazioa eta emaitzak frogatu-konprobatu ditu
15.-Arazoak eta egoerak ebatzi ditu
16.-Ikerketarako-arakatzeko jarrera landu du
E.-TXOSTENAK EGIN ETA AZALDU
17.-Informazioa komunikatu du, azalpenak egin ditu
18.-Informazioa ekoiztu du (produkzioa)
19.-Argudiatu eta justifikatu ditu bere planteamenduak
20.-Ikasitakoaren transferentzia egin du
21.-Arrakasta lanean denok lortu dute
F.-IKASTEN IKASI-AUTORREGULAZIOA
22.-Ikasteko prozesuaren hausnarketa egin du
23.-Ikasteko bere metodo propioa landu du
24.-Ikasitakoaren autorregulazioa egin du: Akatsak aztertu, onartu eta hobetu ditu.
25.-Ikasitakoa korregulazioa egin du
26.-Ikasleak, irakasleekin batera autorregulazioa eta korregulazioa egin du
G.-KONPETENTZIA EMOZIONALAK
27.-Arazoak ebazteko konfidantza lortu du
28.-Lorpen motibazioa eta autoestimua landu du
OHARRAK: Irakaslearen autorregulazioa eta irakasleen arteko korregulazioa nola egin da?








Iruzkinak

Blog honetako argitalpen ezagunak

IRAKASGAIAREN EBALUAZIOA