EDUKIAK
DIDAKTIKA
OROKORRA: EDUKIAK
DIZIPLINARTEKO IKUSPEGIA
|
Didaktika
Orokorra (2. Maila) ikasgaia eta Hezkuntza eta Zerbitzuen Antolakuntza eta
Kudeaketa (2.maila) diziplinarteko eran lantzen dira biak.
Bi
arloak batzen duen Proiektua hauxe da:
-Gipuzkoa-Bizkaia
edo Arabako Foru Aldundiari proiektu bat egin behar zaio dirulaguntzak
jasotzeko.
A.-Zure empresa-erakundearen definizioa
eta proiektu soziohezitzailea zein den definitu (Irakasgaia: Hezkuntza
Zerbitzuen Antolakuntza).
B.-Bizikidetza eta Giza Eskubideen
inguruan proiektua diseinatu (Irakasgaia: Didaktika Orokorra).
Deialdia:
2017ko martxoaren 15a, asteazkena. Bizikidetzaren
eta Giza Eskubideen Zuzendari tza Nagusia. Diru
laguntza hauen oinarri arautzaileak eta 2017ko. deialdia: Gipuzkoako udalei
nahiz Gipuzkoako Lurralde Historikoan finkatuta dauden tokiko garapen agen
tziei zuzendutako diru laguntzak emateko proiektuak gauzatzeko aniztasuneko
bizikidetzaren gaietan.
|
IRAKASGAIEN ETA
HELBURUEN ARTEKO LOTURA
|
|
IRAKASGAIAREN
HELBURUAK
|
Ikasgaiak
Edukiak
|
1.-Curriculumaren
oinarrizko printzipioak eta ezaugarriak ezagutzea……………………………………
2.-Proiektu
ezberdinak planifikatzea administrazioen deialdien irizpideak kontuan
hartuz……………………..
3.-Egoeren
pedagogikoen diagnostikoak deskribatzea, eredu fitxa soziala eta bizitza
duinaren ereduak erabiliz...
4.-Dokumentuen
azterketak egitea irizpide pedagogikoen bitartez argudiatuz……………….………
5.-Egoera
pedagogikoen ebaluazioa egitea tresna pertsonalak diseinatuz…………………………………...
6.-Egoera
pedagogikoen azterketa egin ondoren, hobekuntza proposamenak
eskaintzea...…………………
7.-Bezeroen
beharrekin enpatizatzea…………................
|
1,2,3
5,8,9
5,6,7
4,9
11
10,11
5
|
DIDAKTIKA
OROKORRA: GAITEGIA
1.
GAIA:
CURRICULUMA, PROGRAMA ETA PROGRAMAZIOA
|
-Programa.
Ezaugarri formalak. Funtzioak.
-Programazioa.
Baldintzak.
|
2.GAIA:
MARKO TEORIKO
OROKORRA
|
-Garapen
curricularrerako oinarrizko printzipioak.
-Errealitatearen
printzipioa.
-Razionalitatearen
printzipioa.
-Sozialtasunaren
printzipioa.
-Publikotasunaren
printzipioa.
-Intentzionalitate
printzipioa.
-Antolakuntza
eta sistematizazio printzipioa.
-Selektibitate
printzipioa.
-Erabakiortasunaren
printzipioa.
-Hipotetikotasunaren
printzipioa.
-Curriculumaren
ezaugarriak.
-Eskolan
zentratua.
-Ingurugiroaren
baliabideekin konektatua.
-Kontsentsuatua.
-Ikasleen
esperientzian eragina sortzen dueña.
-Irakasle,
ikasle eta gurasoentzat argigarria.
|
3.GAIA:
HEZKUNTZAREN
ZENTZUA ETA FUNTZIOAK
|
-Eskolaren
funtzioa.
-Garapen
curricularrerako irizpideak.
-Pluralismoa.
-Jarraitasuna.
-Integrazioa.
-Alfabetatze
kulturala.
-Irekia
izatea.
|
4.GAIA:
HEZKUNTZA
ERAKUNDEA: ERAGIKETA DIDAKTIKOEN ESZENATOKI BEZALA HARTUTA. HEZITZAILEA PLANIFIKATZAILE
MODUAN
|
-Hezkuntza
Erakundeak.
-Hezitzailearen
egitekoa curriculum gaietan.
-Curriculuma
erabakia espazio bezala.
-Plangintza.
|
5.GAIA:
PREMIEN
EBALUAZIOA
|
-Premiaren
kontzeptua.
-Premia
motak.
-Premiaren
neurriak.
-Premien
ebaluazioa.
-Nola
egin premien ebaluazioa?
-Suposamendu
praktikoa.
|
6.GAIA:
EGOERAREN
AZTERKETA
|
-Baldintzen
testuingurua.
-Hezigaiak.
-Jaso
beharreko datuak.
-Hezkuntza
erakundeak. Ingurugiroa. Sintesia.
|
7.GAIA:
LEHENTASUNEN
EZARPENA
|
-Helburuen
eta egoeraren arteko desadostasunak identifikatu.
-Premiei
lehentasuna ematea.
-Estrategiak.
|
8.GAIA:
PROZESUAREN
HELBURUAK
|
-Helburuen
prozesu argitzailea.
-Helburuak
erreferentzi Marko bezala.
-Prozesu
bukatuak eta helburu operatiboak.
-Prozesu
didaktiko bukagabeak eta helburu espresiboak.
-Helburuen
taxonomiak, prozesuaren integraazio-baliabide bezala.
|
9.GAIA:
EDUKIAK
|
-Edukien
enfokea eta eredu curricularra.
-Diziplina
eta Ikaskuntza formalean zentratua.
-Haurrengan
zentratua.
-Kritikoa.
Teknologikoa. Funtzionala. Sintesia.
-Edukiak
zer diren.
-Edukien
hautapena.
-Sekuentziazioa.
-Egituraketa
funtzionala.
|
10.GAIA:
IRAKASKUNTZA-ESTRATEGIEN
ANTOLAKUNTZA
|
-Esku-hartze
espazioak.
-Gagné-ren
eredua.
-D´Hainaut-en
eredua.
-Gure
eredua.
-Vallet
eredua.
-Eskuhatze
prozesua.
|
11.GAIA:
EBALUAZIOA
|
-Printzipio
orokorrak.
-Ebaluazio
teknikak.
-Ebaluazio
sektoriala. Teknikak.
-Klaseko
giroaren ebaluazioa.
-Komunikazioa
eta harremanak ebaluatzeko teknikak.
-Hezitzailearen
autoebaluazioa.
|
BIBLIOGRAFIA
|
OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA
-Ander-Egg, E. (1995). Introducción a la planificación. Buenos Aires: Lumen. -Apple, M., & Beane, J. (2005: 1997). Escuelas democráticas. Madrid: Morata. -Aubert, A. Flecha, A. García, C. Flecha, R. Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatía. -Etxague, X. (Koord.) eta beste (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein. -Freire, P. (1997). Pedagogía de la autonomía. Madrid: Siglo XXI. -Gimeno Sacristán, J. (Com). (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madrid: Morata.
-Hargreaves, A. (2003)
Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro.
-Parcerisa, A. (1999). Didáctica en la Educación Social. Enseñar y aprender fuera de la escuela. Barcelona: Graó.
-Sevillano García, M. L.
(2005) Didáctica en el siglo XXI: ejes en el aprendizaje y enseñanza de
calidad. Madrid: McGraw-Hill.
|
SAKONTZEKO BIBLIOGRAFIA
-Eusko Jaurlaritza.
(2007). Oinarrizko Curriculuma. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. 175/2007 Dekretua.
-Llena, A., &
Parcerisa, A, (2008). La acción socioeducativa en medio abierto. Barcelona:
Graó.
-Parcerisa, A., Ginés, N.,
& Flores, A. (2010). La educación social. Una mirada didáctica.
Barcelona: Graó.
-Pérez Serrano, G.
(2004). Pedagogía social-Educación social. Construcción científica e
intervención práctica. Madrid: Narcea.
-Romans, M., Petrus, A.,
& Trilla, J. (2000). De profesión educador social. Barcelona: Paidós.
-Sevillano García, M. L.
(2005) Didáctica en el siglo XXI: ejes en el aprendizaje y enseñanza de
calidad. Madrid: McGraw-Hill.
-Stoll, L. (2004): Sobre
el aprender y el tiempo que requiere: implicaciones para la escuela.
Barcelona: Octaedro.
|
ALDIZKARIAK
-Aula de innovación
educativa, http://aula.grao.com/
-Comunicación y cambio
social, http://www.hipatiapress.com/hpjournals/index.php/csc
-Enseñanza & Teaching,
http://campus.usal.es/~revistas_trabajo/index.php/0212-5374/index
-Programa Educación en la
Red, http://www.educared.net
-Red académica y de
investigación, http://www.rediris.es/recursos/
-RES, Educación Social, www.eduso.net
-Revista de Curriculum y
Formación del profesorado, http://www.ugr.es/~recfpro/
-Revista de Educación INCE,
www.revistaeducacion.mec.es/
Revista Educación Social, http://www.peretarres.org/revistaeducacionsocial/
-Revista electrónica
interuniversitaria de formación del profesorado, http://aufop.com/aufop/revistas/lista/digital
-Revista Iberoamericana de
Educación, http://www.rieoei.org/index.php
-Revistas científicas
Hipatía, http://hipatiapress.com/es/scientific-journals/
|
BALIABIDE DIGITALAK
-Dialnet: http://dialnet.unirioja.es/
-Eduki zientifikoko
artikuluak. http://nagusia.berritzeguneak.net/es/
-Berritzegune nagusia. http://scholar.google.es/
-Google akademikoa. http://www.coe.int/t/dg4/education
-Kontseilu Europarra.
Hezkuntza. http://www.comunidadesdeaprendizaje.net/
-Ikas Komunitateak. http://www.educacion.es/portada.html
-Ministerio de Educación,
Cultura y Deporte. http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseen-aurkibide-alfabetikoa
-UPV/EHUko Bibliotekako
datu-baseak. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/
-Eusko Jaurlaritza.
Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila. http://www.unesco.org/new/es/education/
-UNESCO (Hezkuntza,
Zientzia eta Kulturarako Nazio Batuen Erakundea). Hezkuntza.
|
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina