EDUKIAK



DIDAKTIKA OROKORRA: EDUKIAK
DIZIPLINARTEKO IKUSPEGIA
Didaktika Orokorra (2. Maila) ikasgaia eta Hezkuntza eta Zerbitzuen Antolakuntza eta Kudeaketa (2.maila) diziplinarteko eran lantzen dira biak.

Bi arloak batzen duen Proiektua hauxe da:
-Gipuzkoa-Bizkaia edo Arabako Foru Aldundiari proiektu bat egin behar zaio dirulaguntzak jasotzeko.

     A.-Zure empresa-erakundearen definizioa eta proiektu soziohezitzailea zein den definitu (Irakasgaia: Hezkuntza Zerbitzuen Antolakuntza).
     B.-Bizikidetza eta Giza Eskubideen inguruan proiektua diseinatu (Irakasgaia: Didaktika Orokorra).

Deialdia: 2017ko martxoaren 15a, asteazkena. Bizikidetzaren eta Giza Eskubideen Zuzendari tza Nagusia. Diru laguntza hauen oinarri arautzaileak eta 2017ko. deialdia: Gipuzkoako udalei nahiz Gipuzkoako Lurralde Historikoan finkatuta dauden tokiko garapen agen tziei zuzendutako diru laguntzak emateko proiektuak gauzatzeko aniztasuneko bizikidetzaren gaietan.


IRAKASGAIEN ETA HELBURUEN ARTEKO LOTURA
IRAKASGAIAREN HELBURUAK
Ikasgaiak
Edukiak

1.-Curriculumaren oinarrizko printzipioak eta ezaugarriak ezagutzea……………………………………
2.-Proiektu ezberdinak planifikatzea administrazioen deialdien irizpideak kontuan hartuz……………………..
3.-Egoeren pedagogikoen diagnostikoak deskribatzea, eredu fitxa soziala eta bizitza duinaren ereduak erabiliz...
4.-Dokumentuen azterketak egitea irizpide pedagogikoen bitartez argudiatuz……………….………
5.-Egoera pedagogikoen ebaluazioa egitea tresna pertsonalak diseinatuz…………………………………...
6.-Egoera pedagogikoen azterketa egin ondoren, hobekuntza proposamenak eskaintzea...…………………
7.-Bezeroen beharrekin enpatizatzea…………................


1,2,3

5,8,9

5,6,7

4,9

11

10,11
5




DIDAKTIKA OROKORRA: GAITEGIA
1.                    GAIA:
CURRICULUMA, PROGRAMA ETA PROGRAMAZIOA

-Programa. Ezaugarri formalak. Funtzioak.
-Programazioa. Baldintzak.

2.GAIA:
MARKO TEORIKO OROKORRA

-Garapen curricularrerako oinarrizko printzipioak.
-Errealitatearen printzipioa.
-Razionalitatearen printzipioa.
-Sozialtasunaren printzipioa.
-Publikotasunaren printzipioa.
-Intentzionalitate printzipioa.
-Antolakuntza eta sistematizazio printzipioa.
-Selektibitate printzipioa.
-Erabakiortasunaren printzipioa.
-Hipotetikotasunaren printzipioa.
-Curriculumaren ezaugarriak.
-Eskolan zentratua.
-Ingurugiroaren baliabideekin konektatua.
-Kontsentsuatua.
-Ikasleen esperientzian eragina sortzen dueña.
-Irakasle, ikasle eta gurasoentzat argigarria.

3.GAIA:
HEZKUNTZAREN ZENTZUA ETA FUNTZIOAK

-Eskolaren funtzioa.
-Garapen curricularrerako irizpideak.
-Pluralismoa.
-Jarraitasuna.
-Integrazioa.
-Alfabetatze kulturala.
-Irekia izatea.

4.GAIA:
HEZKUNTZA ERAKUNDEA: ERAGIKETA DIDAKTIKOEN ESZENATOKI BEZALA HARTUTA. HEZITZAILEA PLANIFIKATZAILE MODUAN

-Hezkuntza Erakundeak.
-Hezitzailearen egitekoa curriculum gaietan.
-Curriculuma erabakia espazio bezala.
-Plangintza.

5.GAIA:
PREMIEN EBALUAZIOA

-Premiaren kontzeptua.
-Premia motak.
-Premiaren neurriak.
-Premien ebaluazioa.
-Nola egin premien ebaluazioa?
-Suposamendu praktikoa.

6.GAIA:
EGOERAREN AZTERKETA

-Baldintzen testuingurua.
-Hezigaiak.
-Jaso beharreko datuak.
-Hezkuntza erakundeak. Ingurugiroa. Sintesia.

7.GAIA:
LEHENTASUNEN EZARPENA

-Helburuen eta egoeraren arteko desadostasunak identifikatu.
-Premiei lehentasuna ematea.
-Estrategiak.

8.GAIA:
PROZESUAREN HELBURUAK

-Helburuen prozesu argitzailea.
-Helburuak erreferentzi Marko bezala.
-Prozesu bukatuak eta helburu operatiboak.
-Prozesu didaktiko bukagabeak eta helburu espresiboak.
-Helburuen taxonomiak, prozesuaren integraazio-baliabide bezala.

9.GAIA:
EDUKIAK

-Edukien enfokea eta eredu curricularra.
-Diziplina eta Ikaskuntza formalean zentratua.
-Haurrengan zentratua.
-Kritikoa. Teknologikoa. Funtzionala. Sintesia.
-Edukiak zer diren.
-Edukien hautapena.
-Sekuentziazioa.
-Egituraketa funtzionala.

10.GAIA:
IRAKASKUNTZA-ESTRATEGIEN ANTOLAKUNTZA

-Esku-hartze espazioak.
-Gagné-ren eredua.
-D´Hainaut-en eredua.
-Gure eredua.
-Vallet eredua.
-Eskuhatze prozesua.

11.GAIA:
EBALUAZIOA

-Printzipio orokorrak.
-Ebaluazio teknikak.
-Ebaluazio sektoriala. Teknikak.
-Klaseko giroaren ebaluazioa.
-Komunikazioa eta harremanak ebaluatzeko teknikak.
-Hezitzailearen autoebaluazioa.



BIBLIOGRAFIA
OINARRIZKO BIBLIOGRAFIA
-Ander-Egg, E. (1995). Introducción a la planificación. Buenos Aires: Lumen.
-Apple, M., & Beane, J. (2005: 1997). Escuelas democráticas. Madrid: Morata.
-Aubert, A. Flecha, A. García, C. Flecha, R. Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatía.
-Etxague, X. (Koord.) eta beste (2004). Didaktika Orokorra. Donostia: Erein.
-Freire, P. (1997). Pedagogía de la autonomía. Madrid: Siglo XXI.
-Gimeno Sacristán, J. (Com). (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Madrid: Morata.
-Hargreaves, A. (2003) Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona: Octaedro.
-Parcerisa, A. (1999). Didáctica en la Educación Social. Enseñar y aprender fuera de la escuela. Barcelona: Graó.
-Sevillano García, M. L. (2005) Didáctica en el siglo XXI: ejes en el aprendizaje y enseñanza de calidad. Madrid: McGraw-Hill.
SAKONTZEKO BIBLIOGRAFIA
-Eusko Jaurlaritza. (2007). Oinarrizko Curriculuma. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. 175/2007 Dekretua.
-Llena, A., & Parcerisa, A, (2008). La acción socioeducativa en medio abierto. Barcelona: Graó.
-Parcerisa, A., Ginés, N., & Flores, A. (2010). La educación social. Una mirada didáctica. Barcelona: Graó.
-Pérez  Serrano, G. (2004). Pedagogía social-Educación social. Construcción científica e intervención práctica. Madrid: Narcea.
-Romans, M., Petrus, A., & Trilla, J. (2000). De profesión educador social. Barcelona: Paidós.
-Sevillano García, M. L. (2005) Didáctica en el siglo XXI: ejes en el aprendizaje y enseñanza de calidad. Madrid: McGraw-Hill.
-Stoll, L. (2004): Sobre el aprender y el tiempo que requiere: implicaciones para la escuela. Barcelona: Octaedro.

ALDIZKARIAK
-Aula de innovación educativa, http://aula.grao.com/
-Programa Educación en la Red, http://www.educared.net
-Red académica y de investigación, http://www.rediris.es/recursos/
-RES, Educación Social, www.eduso.net
-Revista de Curriculum y Formación del profesorado, http://www.ugr.es/~recfpro/
-Revista de Educación INCE,  www.revistaeducacion.mec.es/ Revista Educación Social, http://www.peretarres.org/revistaeducacionsocial/
-Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, http://aufop.com/aufop/revistas/lista/digital
-Revista Iberoamericana de Educación, http://www.rieoei.org/index.php
-Revistas científicas Hipatía, http://hipatiapress.com/es/scientific-journals/

BALIABIDE DIGITALAK
-Eduki zientifikoko artikuluak.  http://nagusia.berritzeguneak.net/es/
-Berritzegune nagusia. http://scholar.google.es/
-Kontseilu Europarra. Hezkuntza. http://www.comunidadesdeaprendizaje.net/
-Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://www.ehu.es/es/web/biblioteka/datu-baseen-aurkibide-alfabetikoa
-UPV/EHUko Bibliotekako datu-baseak. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/
-Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila. http://www.unesco.org/new/es/education/
-UNESCO (Hezkuntza, Zientzia eta Kulturarako Nazio Batuen Erakundea). Hezkuntza.











Iruzkinak

Blog honetako argitalpen ezagunak

IRAKASGAIAREN EBALUAZIOA