PRAKTIKAK
LEHEN PRAKTIKA
|
1.-EGOERA:
Zu
pedagogoa zara. Zure lantegian ikasteko
zailtasunak dituen ikasle bat duzu. Bere irakaslearen diagnostikoa hau da:
Bere ingurua ez du ongi ezagutzen, inmigrantea baita. Bere iritziz, ikasleak
bere inguru hurbila ezagutu behar du. Zuk eskuhartzea planifikatzea erabaki
duzu (unitate didaktiko bat).
Lan
hau egiteko, kontuan hartu behar duzu:
-AHOLKUA:
Unitatea
egiteko, 236/2015 dekretua, abenduaren 22koa hartu behar duzu erreferente
bezala (Oinarrizko curriculuma, Heziberri estrategian oinarritua).
-EGIN
BEHAR DEN LANA:
Zure
unitate didaktikoak, gutxienez, atal hauek derrigorrez landu behar ditula: ikaslearen
diagnostikoa, zeharkako eta diziplinarteko konpetentziak, helburuak, edukiak,
metodología, baliabidea, ebaluazioa eta aniztasunaren trataera.
|
BIGARREN
PRAKTIKA
|
SARRERA:
Arlo
sozialan lan egiten duten erakundeek dirulaguntzei esker bizirauten dute.
Beraz, proiektuak sortzea eta ongi planifikatzea beharrezkoa den konpetentzia
da.
1.-EGOERA:
Gizarte
Hezkuntzan aritzen den elkarte batean lan egiten duzu. Gipuzkoako Foru Aldundiak
2016 irailak 12ko Aldizkarian (173 zenbakian) dirulaguntza hauek eskaintzen
ditu.
Diru laguntza hauen oinarri arau
tzaileak eta 2016ko
deialdia: irabazi asmorik gabeko
entitate pribatuei
zuzendutako lagu tzak, giza
eskubideak eta aniztasunean
bizikide tza defenda tzeko eta heda
tzeko
proiektuak egiteko.
2.-ESKATZEN
DEN LANA
Deialdia
irakurri eta proiektu bat diseinatu. Deialdiaren 12. Orrialdean proiektua
diseinatzeko eredua eskaintzen da. Hau derrigorrez jarraitu behar duzu.
3.-
AHOLKUA:
Proiektua
ebaluatzeko irizpideak ondo irakurri, dirulaguntzak hauen baitan ematen
baitira.
|
HIRUGARREN
PRAKTIKA
|
SARRERA:
Imajinatzen
zara hemendik urte pare batera argitaletxe batean lanean?, zergatik ez?
1.-EGOERA:
Argitaletxe
batean lan egiten duzu. Zure zuzendariak bulegora deitu dizu lan bat aurkezteko.
Lana hauxe da: argitaletxe onenek argitaratzen dituzten testu liburuen
azterketa bat egin behar duzu, zuen liburuetan hobekuntzak egiteko. Testu
liburu baten kapitulu bat aukeratu ezazu eta has zaitez aztertzen.
2.-ESKATZEN
DEN LANA:
-Txantilo
hau jarraituz, egin ezazu liburu horren kapituluaren azterketa
pedagogiko-didaktikoa.
|
TESTU
LIBURUAREN AZTERKETA
LIBURUA:…………………………………………………..GAIA: IKASMAILA……………
1.-AURREZAGUTZAK-AURREBALUAZIOA
|
2.-EBALUAZIO
IRIZPIDEAK-ADIERAZLEAK
|
3.-GARAPEN
OSOA
|
4.-KONPETENTZIAK-HELBURUAK
|
5.-EDUKIAK
|
6.-METODOLOGIA
|
IKUS
TXANTILOA
|
7.-BALIABIDEAK
|
8.-EBALUAZIOA-ERREPASOA-IKASTEN IKASI
|
9.-ANIZTASUNAREN
TRATAERA
|
10.-ZEHARLERROAK
|
11.-ALDERDI
EMOZIONALAK
|
12.-ONDORIOAK
ETA HOBETZEKO PROPOSAMENAK
|
METODOLOGIA
AZTERTZEKO TXANTILOA
Gai
hauek aztertu mesedez. Metodologiaren atal hauek lantzen al dira?
|
1.-Kontestua
eta Kasua-arazoa ulertu. Zein da arazoa, egoera, gaia…?
Honek zertarako balio du eguneroko bizitzan? Kasuari buruz dakitena
zehaztu –Proiektua definitu-Interesgunea
|
2.-Taldearen antolaketa egiten al
da? (arauak, kide kopurua, dinamikak, aniztasuna…)
|
3.-Txostena
egiteko informazio iturriak identifikatzen al dira? Nondik
jasoko da informazioa? Gaitegia-Edukiak. www.digitala,
|
4.-Hipotesiak-Galderak
sortzen al ditu ikasleak?. Galderak, alternatibak,
aukerak eta hipotesiak planteatu
|
5.-Informazioa
bilatu, laburtu, sailkatu, erlazionatu, kudeatzen al du ikasleak?Informazioa
asimilatu (ezagutza bihurtu). Gaitegia-Edukiak. www.digitala,
|
6.-Alternatibak
aztertu eta erabakiak hartzen al ditu ikasleak? Erabakiak
hartzeko prozedura.
|
7.-Txostena
azaldu, gelan eztabaidatu, ondorioak atera. Informazioa
txosten batean azaldzen al du ikasleak? (idatziz/ahoz,
IKT erabiliz…) eta gelan eztabaida sortu, ondorioak atera.
|
8.-Ebaluazioa, errefortzua,
hobekuntza eta ikasten ikasi-ALV-OLV, ikasteko motibazioa lantzen al du
ikasleak?
|
9.-Alderdi
emozionala-Zeharkonpetentziak-Garapen integrala lantzen al da?
|
10.-Irakaslearen-ikaslearen rola
zein da?: elkarrekintza didaktikoa, bitartekaritza, komunikazioa…
|
11.-Curriculum ikuspegia nolakoa
da?: diziplinartekoa, diziplinarra, globala, curriculum oculto-izkutua
|
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina